Galaconcert “LET US ENTERTAIN YOU”

Als een vervolg op het succesvolle en uitverkochte galaconcert in 2022 keert fanfare St. Caecilia Wijnandsrade op zaterdag 26 oktober 2024 terug met een gloednieuwe editie van “LET US ENTERTAIN YOU” vol muzikale hoogtepunten.

Ontstaan uit een idee van de Vereniging van Ereleden om één keer in de twee à drie jaar een onderscheidend en uniek galaconcert neer te zetten met herkenbare, afwisselende en toegankelijke muziek, is de primaire doelstelling om het publiek een onvergetelijke avond te bezorgen met een lach en een traan.

Het muzikale menu van dit galaconcert brengt u een mix van chansons, musicalwerken, TOP2000 evergreens en nummers in het dialect die u meevoert naar de grandeur van het theater. Van grootheden als Édith Piaf, Ramses Shaffy tot Andrew Lloyd Webber en Barbara Streisand: u gaat het allemaal horen. Een ware ‘trip down memory lane’!

Joost Meijs (bariton), Joline Soomers (sopraan) en Frank Steijns (piano) leveren een muzikale bijdrage aan de avond. De presentatie is in handen van Renee Hovestadt. De fanfare, onder leiding van Frans Hendrikx, zal de solisten begeleiden, maar ook zelf zorgen voor muzikale hoogtepunten.

Bereid u voor op een avond vol theatrale magie en muzikaal spektakel. Mis dit bijzondere galaconcert niet en laat u meevoeren door de meeslepende muziek en de betoverende sfeer.

Dit galaconcert wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de Vereniging van Ereleden en de ‘stapelsubsidie’ in het kader van de lustrumviering van de Gemeente Beekdaelen.

Joost Meijs
De in Kerkrade geboren bariton Joost Meijs werkte mee aan diverse opera’s en musicals, met als een van de hoogtepunten de uitvoeringen ‘Andrea Chenier’ en ‘La Traviata’ met Placido Domingo in Versailles. Hij maakte in 1993 deel uit van de cast van ‘The Phantom of the Opera’ te Scheveningen. In Limburg kennen we hem met name als medeoprichter, zanger en frontman van dialectgroep ‘Ummer d’r Neaver’ maar ook als de drijvende kracht achter de succesvolle en uitverkochte Medammecour on tour voorstellingen die in verschillende Limburgse theaters te zien zijn in aanloop naar carnaval. In Wijnandsrade herinnert men zich Joost ook als een van de twee presentatoren tijdens het 5X11 jubileum van Carnavalsvereniging de Veldkretsers.

Joline Soomers
Joline Soomers is een veelzijdige zangeres uit Maastricht die zich thuis voelt in verschillende genres. Van pop tot kleinkunst en van musical tot klassiek, met haar diploma muziektheater aan het conservatorium in Tilburg weet zij al deze stijlen op een unieke manier te brengen. Zij reist al meerdere jaren de wereld over in het koor van André Rieu, waar zij meerdere seizoenen ook solo zong. Verder zong Joline in verschillende theaterproducties en is zij onderdeel van het trio “Verrassing” waarmee zij regelmatig concerten uitvoert.

Frank Steijns
Frank Steijns is stadsbeiaardier van Maastricht, Heerlen en Weert. Daarnaast speelt hij al vele jaren viool in het Johann Strauss Orkest van Andre Rieu. De laatste jaren is hij ook als componist actief.In 2005 stal hij de show door tijdens de Vrijthofconcerten van Andre Rieu de toren op en af te rennen om het Servaascarillon te bespelen. In navolging van dit concert speelde hij diverse jaren solo binnen het Rieu orkest op zijn eigen mobiel carillon van 43 klokken. Hij is bestuurslid van Cultura Mosae, het Limburgs Jeugd Symfonie Orkest en de Stichting Cloche’Art. Deze laatste stichting richt zich met name op het organiseren van spectaculaire voorstellingen en educatieve projecten rond carillon. Verder is Frank sinds 2015 pianist in het Maastrichts Salon Orkest.

Renee Hovestadt
Renee staat sinds 2013 op de planken bij Toneelvereniging St. Donatus Nuth. Ze speelde in ruim 30 stukken, ook bij Het Streektheater te Heerlen, Toneelvereniging Crescendo Schimmert en Medammecour on tour. Ze was hoofdzakelijk te zien in kluchten en komedies, maar ook in de muziektheatervoorstelling Laevesmelodie (2017) en in de indrukwekkende dementie-eenakter Kwiet (2018-2019), die op locatietheaterfestival Geleen On Stage werd gespeeld. Toneel is haar grootste passie en ze gaat dan ook met veel plezier en enthousiasme het podium op! Tijdens de presentatie van het galaconcert zult u ongetwijfeld haar passie ontdekken.

Kaartverkoop
Kaarten zijn vanaf 31 augustus 2024 online verkrijgbaar, bij Gemeenschapshuis Wijnandsrade en de leden van de fanfare. Houd onze website en sociale mediakanalen in de gaten voor meer informatie.

De link naar de online ticketshop is: https://shop.ikbenaanwezig.nl/tickets/event/let-us-entertain-you-2024

Vereniging van Ereleden

Wilt u 💬 Meer informatie: U kunt terecht bij ons via de verschillende kanalen